|
Nasza firma specjalizuje się w regeneracji podzespołów między innymi:
UKŁADY KIEROWNICZE:
-pompy wspomagania
Hydrauliczna pompa wspomagania jest jednym z podzespołów układu kierowniczego
samochodu. Za jej pomocą uzyskujemy ciśnienie w płynie hydraulicznym dostarczanym do
przekładni kierowniczej. Zmniejsza to siłę wymaganą do obracania kołem kierownicy.
Wyczuwalne opory podczas skręcania kierownicą w szczególności na postoju mogą
oznaczać awarię pompy wspomagania. Pełna sprawność układu kierowniczego jest kluczowym
elementem dla bezpiecznego poruszania się pojazdem.
- przekładnie kierownicze (maglownica)
Luzy w przekładni kierowniczej to dosyć podstępna usterka. Nie pojawiają z dnia na dzień,
ale zwiększają stopniowo. Kierowca powoli się do nich przyzwyczaja i nie zauważa, że
coraz gorzej panuje nad autem, stuki dochodzące z okolic kół podczas pokonywania
nierówności lub przy wykonywaniu manewrów, wycieki płynu z przekładni
kierowniczej, problemy z utrzymaniem kierunku jazdy. Do niepokoju o stan układu
kierowniczego powinien też skłonić nas zbyt duży jałowy ruch koła kierownicy bez
poruszenia się kół samochodu.
Większość aut jeżdżących po naszych drogach wyposażona jest w zębatkowe przekładnie
kierownicze nazywane potocznie maglownicami. Zwykle problemy z nimi wynikają z wytarcia
się elementów zębnika oraz współpracującej z nim zębatki na listwie. W
takim przypadku objawem jest luz na kierownicy, szczególnie w okolicach jej
środkowego położenia, mogą się też pojawiać stuki. Przyczyną luzów bywają też
wyrobione tuleje prowadzące listwę wewnątrz obudowy. Jednak nie wszystkie luzy powodują
konieczność remontu przekładni - czasem wystarczy ją odpowiednio wyregulować. Bardzo
często zdarzają się problemy ze szczelnością przekładni, wnikającą z uszkodzenia
uszczelniaczy lub też z korozji elementów przekładni.
UKŁADY ELEKTRYCZNE:
- rozruszniki
urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego. Najczęściej stosowanymi są
rozruszniki elektryczne, choć spotyka się też pneumatyczne, jak i małe silniki
spalinowe.
Rozrusznik elektryczny to silnik prądu stałego, który służy do obracania wału
korbowego silnika i nadawania mu odpowiedniej prędkości obrotowej, przy której
silnik może rozpocząć samodzielną pracę.
Rozrusznik elektryczny silnika spalinowego jest odbiornikiem pobierającym najwięcej
energii elektrycznej z akumulatora, lecz tylko w krótkich okresach podczas
uruchamiania silnika. Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach
osobowych wynosi 200-600 A. W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi
0,4-10 kW.
ELEMENTY TYPOWEGO ROZRUSZNIKA:
1. Część obudowy,
2. Sprzęgło (Bendiks),
3. Wirnik,
4. Cewki stojana,
5. Szczotkotrzymacz,
6. Elektromagnes załączający wraz z cięgłem widełek.
- alternatory
prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii
mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych
uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie
jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych.Alternator jest znacznie wydajniejszy
i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne
uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby
stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego
przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze jest jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a
wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne, tak by
podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające przez uzwojenia
statora (stojana).Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który wymaga
napięcia stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Czasem
zawiera też wbudowany regulator napięcia.
NASZĄ SPECJALIZACJĄ SĄ UKŁ KIEROWNICZE
I ELEKTRYCZNE TEGO NAPRAWIAMY NAJWIĘCEJ ;) |